Skip to main content
| Δρόσου Δέσποινα | Σενάρια χρήσης διαδραστικών συστημάτων

Η διαδραστική οθόνη, σύμμαχος των εκπαιδευτικών: Προτάσεις για την αξιοποίησή της σε στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Η διαδραστική οθόνη είναι ένα ιδιαίτερα εύχρηστο τεχνολογικό μέσο που μπορεί να ενσωματωθεί εύκολα στην τάξη. Ως εκπαιδευτικοί σε κάθε στάδιο της διδακτικής διαδικασίας έχετε επιπλέον δυνατότητες, τις οποίες μπορείτε να εκμεταλλευτείτε και να προσαρμόσετε το μάθημά σας ανάλογα με τους στόχους που έχετε θέσει, αλλά και ανάλογα με τη φύση του μαθήματος που διδάσκετε.

Ειδικότερα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη διαδραστική οθόνη στην «Εισαγωγή» του μαθήματός σας. Με το «Καλωσόρισμα» μπορείτε να κάνετε μια σύντομη παρουσίαση των στόχων του μαθήματος. Μια καλή πρακτική για το «καλωσόρισμα» είναι η χρήση διαγραμμάτων για την παρουσίαση των στόχων του μαθήματος.

Βήματα:

  1. Ανοίγετε την εφαρμογή «πίνακα» που σας εξυπηρετεί
  2. Επιλέγετε τους «Νοητικούς χάρτες» ή δημιουργείτε διαγράμματα χρησιμοποιώντας έτοιμα σχήματα
  3. Προσαρμόζετε του «Νοητικούς Χάρτες» βάσει των διδακτικών αναγκών
  4. Γράφετε τους στόχους του μαθήματος στα αντίστοιχα πεδία
  5. Παρουσιάζετε στους μαθητές

Η χρήση των διαδραστικών οθονών δεν περιορίζεται μόνο στην «εισαγωγή» του μαθήματος. Κατά την εκπαιδευτική διαδικασία μπορείτε να παρουσιάσετε το εκπαιδευτικό υλικό με πολλούς τρόπους. Συχνά, το εκπαιδευτικό υλικό περιέχει κείμενα, επομένως για να εξυπηρετηθεί αυτή η ανάγκη, δηλαδή η παρουσίαση ενός κειμένου, μπορείτε να ακολουθήσετε την ακόλουθη διαδικασία.

Βήματα:

  1. Παραμείνετε στην εφαρμογή «πίνακα» που χρησιμοποιείτε ήδη
  2. Ανοίξτε μια επιπλέον επιφάνεια πίνακα πατώντας το «+»
  3. Από το μενού, επιλέξτε την «εισαγωγή αρχείου pdf»
  4. Προσαρμόστε το αρχείο, ώστε να είναι ευανάγνωστο
  5. Πραγματοποιήστε την ανάλυση του κειμένου διαδραστικά, στοχεύοντας στην καλύτερη κατανόηση εννοιών μέσω διαδραστικών εργασιών, όπως χαρτογραφήσεις, επισημάνσεις και διεξαγωγή διαλόγου βάσει του κειμένου

Κλείνοντας το μάθημά σας, μπορείτε να ακολουθήσετε την παρακάτω διαδικασία σύνοψης.

Βήματα:

  1. Αποτυπώστε με τη βοήθεια ενός εργαλείου επισήμανσης της οθόνης τα κύρια σημεία που καλύφθηκαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
  2. Συνδέστε το παραπάνω βήμα, που ενδεχομένως έχετε υλοποιήσει σε μια αυτόνομη επιφάνεια πίνακα, με την αρχική επιφάνεια που περιλαμβάνει τους στόχους του μαθήματός σας.
  3. Επισημάνετε τη σημασία όσων διδάξατε με την προβολή ενός σχετικού βίντεο που συνδέει την αποκτηθείσα γνώση με τον πραγματικό κόσμο. Σε αυτό το βήμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν πλοηγό (browser) και να προβάλετε το βίντεο από την ιστοσελίδα που φιλοξενείται (π.χ. YouTube).

Για την αξιολόγηση των μαθητών μπορείτε να χρησιμοποιήσετε παραδοσιακές τεχνικές σε νέο περιβάλλον εφαρμογής. Για παράδειγμα, μπορείτε να διεξάγετε μικρές δοκιμασίες (test) με την ταυτόχρονη χρήση της διαδραστικής οθόνης. Υιοθετώντας μια πιο σύγχρονη και μαθητοκεντρική προσέγγιση στην εκπαίδευση, μπορείτε να εμπλακείτε σε πιο σύνθετες διαδικασίες αξιολόγησης και ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στο πλαίσιο αυτό μπορείτε να αναδείξετε τα επιτεύγματα των μαθητών σας στη διαδραστική οθόνη, αλλά και να γνωστοποιήσετε στοιχεία του μαθήματος για τα οποία οι ίδιοι μπορούν να βελτιώσουν τις γνώσεις του. Ταυτόχρονα, μπορείτε να παρουσιάσετε στατιστικές και γραφικές παραστάσεις που θα σχετίζονται με τη συνολική απόδοση της τάξης.

Ο τρόπος που μπορείτε να κάνετε το παραπάνω είναι να χρησιμοποιήσετε εφαρμογές, όπως το Libre Office, για να δημιουργήσετε παρουσιάσεις εμπλουτισμένες με γραφικές αναπαραστάσεις και διαγράμματα. Με μια πληθώρα εργαλείων, μπορείτε να προσαρμόσετε το στυλ, τα χρώματα, τα γραφικά και άλλες πτυχές της παρουσίασης. Με τη χρήση της διαδραστικής οθόνης η διαδικασία μιας παρουσίασης αναβαθμίζεται, χάριν στα ενσωματωμένα εργαλεία που διαθέτει.

Βήματα:

  1. Εντοπίστε το αρχείο της παρουσίασης στον σχετικό φάκελο
  2. Ανοίξτε το επιθυμητό αρχείο
  3. Προβάλετε την παρουσίαση
  4. Χρησιμοποιήστε τα ενσωματωμένα εργαλεία του πίνακα, όπως το «εργαλείο επισήμανσης», ενισχύοντας την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία και την κατανόηση κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας. Επισημάνετε τα σημαντικά στοιχεία, όπως μια εικόνα, ένα γράφημα, ή ένα διάγραμμα, προκειμένου να επικεντρωθούν οι μαθητές σε συγκεκριμένες πληροφορίες. 

Συμπερασματικά, η διαδραστική οθόνη αντιπροσωπεύει το μέλλον της εκπαίδευσης, επιτρέποντάς σας να ξεπεράσετε πιθανά παραδοσιακά περιοριστικά όρια και να εμπνεύσετε τους μαθητές με νέες, δυναμικές μεθόδους μάθησης. Με αυτήν την εξέλιξη, η εκπαίδευση γίνεται μια ενδιαφέρουσα, ποιοτική και αποτελεσματική διαδικασία, καθιστώντας τη διαδραστική οθόνη μια αναπόσπαστη συνιστώσα της σύγχρονης τάξης.

 


Μοιραστείτε το στα παρακάτω κοινωνικά δίκτυα