Skip to main content
| Δρόσου Δέσποινα | Σενάρια χρήσης ρομποτικών συστημάτων

Αναδεικνύοντας την Αξία του «STEM» & του «STEAM» στην Εκπαίδευση

Ένα Ολοκληρωμένο Όραμα για την Ανάπτυξη της μαθητικής κοινότητας!

Ο  όρος «STEM» αναφέρεται στις επιστήμες (Science), στην τεχνολογία (Technology), στη μηχανική (Engineering) και στα μαθηματικά (Mathematics). Στην εκπαίδευση αυτή η προσέγγιση επικεντρώνεται στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων που απαιτούνται στην καθημερινότητα, όπως η επίλυση προβλημάτων, η ανάπτυξη της καινοτομίας και η ενίσχυση της επιστημονικής και τεχνολογικής κατανόησης. Ωστόσο, αναφορικά με τον όρο «STEM» πολλοί εκπαιδευτικοί και ειδικοί εξέφρασαν από νωρίς τις ανησυχίες τους για το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εκπαιδευτική προσέγγιση παραβλέπει σημαντικά στοιχεία για την εξέλιξη των μαθητών και των μαθητριών, όπως η δημιουργικότητα και η τέχνη.

Ως απάντηση σε αυτό, δημιουργήθηκε ο όρος «STEAM» που περιλαμβάνει πλέον στον πυρήνα του και την τέχνη (Art). Σύμφωνα με τους υποστηρικτές του «STEAM», η τέχνη προσφέρει μια διαφορετική διάσταση στην εκπαίδευση, προωθώντας τη δημιουργική σκέψη, την αισθητική αντίληψη και κατανόηση. Η ζωγραφική, η γλυπτική, η φωτογραφία, ο κινηματογράφος, η μουσική, το θέατρο, καθώς και άλλες μορφές τέχνης μπορούν να παρέχουν την ευκαιρία στα παιδιά να εξερευνήσουν νέες ιδέες και να εκφράσουν συναισθήματα μέσα από την προσέγγιση του «STE(Α)M».

Τόσο με το «STEM» όσο και με το «STEAM», τα παιδιά ενθαρρύνονται να αναπτύξουν δεξιότητες χρήσιμες για την καθημερινότητά τους. Για παράδειγμα, καλλιεργούν την αρετή της επιμονής, και της ευελιξίας, που αποτελούν θεμέλια για την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και της ικανότητας αντιμετώπισης προκλήσεων. Μέσω σχετικών δραστηριοτήτων, εξερευνούν, δημιουργούν και ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους με ενθουσιασμό!

Η επιλογή μεταξύ «STEM» και «STEAM» εξαρτάται από τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τις φιλοδοξίες της εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς και από τις κοινωνικές προτεραιότητες. Συνεπώς, η συζήτηση μεταξύ «STEM» και «STEAM» δεν περιορίζεται μόνο σε μια εκπαιδευτική προσέγγιση, αλλά αντικατοπτρίζει τις διαφορετικές αξίες και προτεραιότητες στην εκπαίδευση.

Συμπερασματικά, τόσο το «STEM» όσο και το «STEAM» αποτελούν μια σπουδαία προσθήκη στη δημόσια εκπαίδευση, καθώς συμβάλλουν σε μια Ολοκληρωμένη Εκπαίδευση, στην Προετοιμασία για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία αλλά και στην ανάπτυξη της Καινοτομίας, επιτρέποντας στους μαθητές να αποκτήσουν τις δεξιότητες και τις γνώσεις που απαιτούνται για την επιτυχία και την εξέλιξή τους στον σύγχρονο κόσμο.

 

 

 


Μοιραστείτε το στα παρακάτω κοινωνικά δίκτυα